USD 0,0000

Herkesin Kusuru Var

31-07-2014 18:05
Google News

Seçim otobüsü ile şehir turu atan İhsanoğlu, kent merkezi yakınında bulunan İşhan Köyü’ne giderek tarlada buğday hasadı yapan biçerdövere bindi. Daha sonra Sivas Valiliğini ziyaret eden İhsanoğlu, Vali Alim Barut’tan şehir hakkında bilgi aldı. Valilik ziyaretinin ardından yürüyerek eski Madımak Oteli bugünkü Bilim ve Kültür Merkezi olan binayı ziyaret eden İhsanoğlu, bina önüne eşi ile birlikte karanfil bıraktı. Madımak Oteli önünde konuşma yapan Ekmeleddin İhsanoğlu Madımak Olaylarında başta devlet olmak üzere herkesin kusuru olduğunu söyledi.

İRFAN ÖZŞEKER

Cumhurbaşkanı Adayı Prof. Dr.  Ekmeleddin İhsanoğlu Sivas’ı ziyaret etti.

CHP ve MHP’nin Cumhurbaşkanı adayı gösterdiği Ekmeleddin İhsanoğlu seçim kampanyası dahilinde Sivas’a gelerek bir takım temaslarda bulundu.

Uçakla Sivas'a gelen İhsanoğlu'nu havaalanında CHP Sivas Milletvekili Malik Ecder Özdemir ile CHP, MHP ve BBP il başkanları ve partililer karşıladı. Seçim otobüsü ile şehir merkezine gelen İhsanoğlu şehir turu atarak vatandaşları selamladı.

Kent merkezi yakınında bulunan İşhan Köyü'nü ziyaret eden İhsanoğlu, tarlada buğday hasadı yapan biçerdövere bindi. Tarlada buğday başaklarını eline alıp ovalayarak tanelerini çıkartan İhsanoğlu, verimi kontrol etti. Köylüler, İhsanoğlu'na burada ayran ikram etti.

İhsanoğlu'na Vali Alim Barut, kent hakkında bilgi verdi. Sivas'ın geniş bir coğrafyaya sahip olduğunu belirten Barut, tarım, hayvancılık ve madenciliğin kentin ekonomisinde önemli yer tuttuğunu dile getirdi.

Selçuklu, Osmanlı ve Cumhuriyet dönemlerinin kente damga vurduğunu aktaran Barut, Sivas'ın tarihi geçmişi olan bir kültür şehri olduğunu vurgulayarak, 'Sizleri de burada ağırlamaktan şeref duyuyoruz, hoş geldiniz' dedi.

İhsanoğlu da Sivas'ın yurdun en önemli vilayetlerinden biri olduğunu ifade ederek, '30 günde 81 ili ziyaret edebilme imkanına sahip olmadığımız için ziyaret etmek istediğimiz şehirlerin başında Sivas geldi. Bugün de bu ziyaret kısmet oldu. Her şeyden önce size samimi karşılama ve alınan emniyet tedbirleri için çok teşekkür ediyoruz' diye konuştu.

Gittikleri her ilde ilk başta valileri ziyaret ettiklerini dile getiren İhsanoğlu, 'Onlar devletimizin tamamının temsilcisidir. Milletimizin güvenine mazhar olan büyük idarecilerimizdir. Birliğin ve beraberliğin sembolüdür' ifadesini kullandı.

HESABINI SORACAĞIZ

Cumhurbaşkanı adayı İhsanoğlu, Valilik ziyaretinin ardından yürüyerek 2 Temmuz 1993'te 37 kişinin yaşamını yitirdiği Sivas Olaylarının yaşandığı eski Madımak Oteli, bugünkü Bilim ve Kültür Merkezi olan binayı ziyaret ederek eşi Füsun İhsanoğlu ile birlikte otel önüne karanfil bıraktı, sonra dua etti. Binanın içine girmeyip dışarıda açıklama yapan İhsanoğlu, 'Tarihimizin ibret verici hadisesinden bir tanesi. Burada 37 insanımızı kaybettik. Mağduriyete uğradılar, zulme uğradılar ve hayatlarını, canlarını feda ettiler. 3 gün sonra çok uzakta değil Erzincan'da yine 33 vatandaşımızı, Başbağlar'da evlatlarımızı, canlarımızı kaybettik' dedi.

Gerek Madımak olaylarından gerekse Başbağlar olaylarından gerekli ibretleri çıkaracaklarını belirten İhsanoğlu ‘Bu karanlık emellerin bizi bölmek istediğini gösteriyor. Bu karanlık insanların bizim birliğimizi beraberliğimizi bozmak istediğini gösteriyor. Biz bundan gerekli dersleri almalıyız. Türk milleti bu olgunluğu göstermiştir, göstermektedir. Biz gerekli ibretleri gerek Madımak'tan, gerek Başbağlar'da gerekli ibretleri çıkaracağız, çıkarıyoruz. Şu tabloya bakınız. Mevcut tabloya bakınız. Burada hangi partilerin var olduğun görünüz. CHP, BBP eski Belediye Başkanı, MHP Genel Başkan Yardımcısı, BBP Genel Başkanı burada Madımak'ın önünde. Bu kolay bir iş değil. Türkiye bu kararı verdi. Birlik ve beraberlik olma kararı verdi. İşte burada Madımak'ta en güzel tezahürü. CHP de MHP de var. Türkiye kavga istemiyor. Cepheleşmek, zıtlaşmak istemiyor. Biz hepimiz Türk vatandaşıyız. Ben Sünni olayım, Alevi olayım başka bir şey olayım bu benim bileceğim iştir. Bin senedir bu topraklarda yaşıyoruz. İşte meydan, Cumhuriyet Meydanı'ndaki eserler Selçuklu, Osmanlı ve Cumhuriyet eserleri bir arada. Biz de burada bin seneden beri Türk milleti olarak beraber yaşıyoruz. Bundan sonra gelecek binlerce sene beraber yaşayacağız. Burası en eski medeniyet merkezlerinden, insanlık merkezlerinden biridir. Son bin yılda beraber yaşadıksa, bir arada kız alıp verdikse, aynı sevinç ve üzüntüleri paylaştıkça varız. Biz böyle bir üzüntü istemiyoruz. Biz ikinci Madımak, ikinci Başbağlar istemiyoruz. Birlik ve beraberlik istiyoruz. 3 gün bayram yaşadık. Bundan sonra bütün günlerimiz inşallah bayram olsun. Bilhassa 10 Ağustos hepimizin bayramı olsun.’

Bir gazetecinin Devlet Denetleme Kurulu’nun raporunu nasıl bulduklarını sorması üzerine İhsanoğlu ‘Herkesin kusuru var orada. En başta yöneticilerin. Ben o günlerde buraya gelen milletvekilleri ile konuştum. Meclis o zaman bir heyet kurdu. DDK tespitlerine katılmamak mümkün değildir. Ama şimdi gereğini yapmak gerekir. İnşallah seçimlerden sonra biz gereğini yapacağız’ şeklinde konuştu.

SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ?
ÇOK OKUNANLAR
ANKET TÜMÜ
Sosyal medyaya mı internet medyasına mı güveniyorsunuz?