USD 0,0000

16-04-2021 07:00
Google News

Erdem TAHILLIOĞLU

Sivas’ta bulunan Yiğidospor Kulübü Gezengözler Yürüyüş Grubu, geçtiğimiz hafta ‘Sivas’ta keşfedilmemiş yürüyüş rotası, keşfedilmemiş güzellik kalmasın’ sloganı ile Kızılkavraz bölgesinde doğa yürüyüşü gerçekleştirdi.

Faaliyet hakkında Gezengözler Yürüyüş Grubundan Sedat Özkan; şu bilgileri verdi: “Bizler Yiğidospor bünyesinde Gezengözler yürüyüş grubu olarak her hafta düzenli şekilde doğa faaliyetleri yapıyoruz. Faaliyetlerimize yalnızca dağcılık lisansına sahip doğaseverleri kabul ediyoruz. Faaliyetlerimizi doğayı seven, doğada olmaktan mutluluk duyan, yeni yerleri keşfetmeyi isteyen sporcularla gerçekleştiriyoruz. Bu hafta, dağcılık yürüyüş rotası anlamında daha önceden gidilmediğini düşündüğümüz Kızılkavraz üst taraflarında bulunan tepelere yürüyüş faaliyeti gerçekleştirdik. Faaliyetimize, Kızılırmak üstünde bulunan tarihi kızılkavraz köprüsünden başladık. Toplam 13 sporcu arkadaşımızın katıldığı faaliyetimiz başarıyla tamamlarak 1725 mt rakımlı gezengözler tepesine çıkıldı. Toplamda 11 km yürünerek gerçekleştirilen faaliyetimizde, yaklaşık 500 mt irtifa alarak zirveye ulaştık. İlk olarak gerçekleştirilen bu faaliyet ile Gezengözler tepesi yürüyüş rotası Sivas’lı doğaseverlere kazandırılmış oldu. Gezengözler tepesi 1725 mt yükseklikte olup zirvede birçok yeri görme anlamında çok derin bir ufka sahip zirvedir. Bir tarafta Sivas ilinin tamamı görünürken, diğer bir tarafta Hafik ilçesine doğru çok geniş bir alan izlenebilmektedir. Aynı yerde bir başka yönde bakıldığında ise Emirhan Kayalıkları (Ballıkayalar), Bingöl ve İşhan köyleri görülmektedir.  İlkkez buraya dağcılık faaliyetleri kapsamında Yiğidospor Gezengözler ekibi olarak çıkmak bizleri çok mutlu etti. Güzel bir yürüyüş rotasını Sivas’ımıza kazandırdığımızdan dolayı mutluyuz” dedi.

“Dağcılık, basite alınacak bir faaliyet değildir” diyen Özkan, “Ekipmanlar eksiksiz olmalı, sporcu fiziksel olarak buna hazır olmalıdır. Disiplin en önemli konulardan birisidir. Dağcılık yürüyüşlerimizde öncü ve artçımız mutlaka olur. Herkes öncüyü tek sıra takip eder. Artçı ekibin en arkasından gelir ve geride kalanları takip eder ve gerekirse bekler. Herkesin sorunsuz bir şekilde faaliyete devam etmesine gayret eder. Emeksiz hiçbir şey olmaz. Hepimiz yorulduk, nefeslendik , zorlandık ama sabırla ve yılmadan bir zirveyi daha aştık. İşte dağcılar olarak biz bunu seviyoruz. Doğada olmak, zorlanmak, bazen yavaş bazen hızlı adımlarla zirveyi arzulamak. İşte biz bunun için bu sporu yapıyoruz. Zirveye vardığımızda tüm zorluklar, yorgunluklar unutuluyor ve iyi ki buradayız diyoruz.

Son olarak yine ekibin yürüyüş liderlerinden Halim Toprak ise şunları söyledi: “Sivas’ı gezerek tanıyacak görerek tanıtacağız. Gezengözler ismimiz de buradan geliyor zaten . Sivas doğa turizmi açısından keşfedilmeyi beklemektedir. Turizm açısından Sivas’ımız, tüm yıl boyunca 52 hafta faaliyet yapılabilecek bir destinasyona sahiptir. Bu paha biçilmez bir değerdir. Biz de bunu değerlendiriyoruz” açıklamasında bulundu.

SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ?
ÇOK OKUNANLAR
ANKET TÜMÜ
Sosyal medyaya mı internet medyasına mı güveniyorsunuz?